پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بازگشایی یک عرضه اولیه پس از ۴ ماه! | سهامداران چقدر سود کردند؟ + تصویر

  • کد خبر: ۱۹۵۳۹۴
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
  • ۱۱
بازگشایی یک عرضه اولیه پس از ۴ ماه! | سهامداران چقدر سود کردند؟ + تصویر
عرضه اولیه شرکت صبا فولاد فارس با نماد «فصبا» که ۲۸ تیر ماه در بازار سرمایه عرضه شده بود امروز ۲۸ آبان ماه پس از گذشت ۴ ماه بازگشایی و قابل معامله شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عرضه اولیه‌ها معمولا یک روز پس از عرضه در بازار سهام، قابل معامله می‌شوند، اما عرضه اولیه شرکت صبا فولاد فارس با نماد «فصبا» که ۲۸ تیر ماه در بازار سرمایه عرضه شده بود امروز پس از گذشت ۴ ماه بازگشایی و قابل معامله شد.

«فصبا» امروز در مرحله کشف قیمت با نرخ ۶۳۰ تومان و با رشد ۳۰ درصدی نسبت به قیمت پذیره نویسی بازگشایی شد و پس از آن متقاضیان با صف کشی در سمت خرید قیمت آن را تا انتهای زمان معاملات به ۶۶۱ تومان بالا بردند و پس از ۴ ماه غیرقابل معامله بودن، در نخستین روز معامله خود بیش از ۳۰ درصد سود نصیب سرمایه گذارانش کرد.

سهامداران حقیقی که در روز عرضه اولیه این سهم شرکت کرده بودند ۴۵ سهم ۳۵۹۰ ریالی این شرکت را با مبلغ ۱۶۱ هزار تومان خرید کردند که با افزایش سرمایه انجام شده برای این سهم، اکنون دارایی سهامداران فصبا به ۳۳۳ سهم ۶۶۱۵ ریالی و به مبلغ ۲۲۰ هزار تومانی رسیده است.

نمای پایانی سهم فصبا

بازگشایی یک عرضه اولیه پس از ۴ ماه! | سهامداران چقدر سود کردند؟

 

حقیقی‌ها خریداران سنگین فصبا در نخستین روز معامله

بازگشایی یک عرضه اولیه پس از ۴ ماه! | سهامداران چقدر سود کردند؟

علت غیبت ۴ ماهه فصبا چه بود؟

این سهم در روز عرضه اولیه خود پس از کشف قیمت توسط صندوق‌ها و سپس عرضه در بین سهامداران حقیقی، به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف شد و تا زمان برگزاری مجمع و تصویب افزایش سرمایه این سهم بسته باقی ماند.

پس از برگزاری مجمع، پذیره‌نویسی آن انجام گرفت. در این‌مرحله افزایش‌سرمایه شرکت به میزانی بود که طی آن ۱۸ درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌های سلب شده به عموم عرضه شد.

تحلیل بنیادی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس نیز نشان می‌دهد که این شرکت دوره عملیاتی ۹ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ را با گزارش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان سود خالص، معادل ۵۵۱ تومان سود به ازای هر سهم به پایان رسانده است.

سود خالص و عایدی سهامداران در دوره ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ این شرکت به ترتیب ۲ هزار میلیارد تومان و ۳۷۴ تومان به ازای هر سهم محاسبه شده است؛ بنابراین شرکت توانسته در مدت ۹ ماه، علاوه بر سود خالص دوره قبل، جامپ ۱ همتی را نیز ثبت کند.

شما این عرضه اولیه را دارید؟ آیا فروشنده آن خواهید بود یا این سهم را سهمی آینده‌دار می‌دانید و سهامدار آن باقی خواهی ماند؟ 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
2
3
خطاب به نگارنده مطلب.... حق تقدمهای فصبا هنوز عرضه نشده و قراره در قیمت ۴۸۴ ت من پذیره نویسی بشه.. لطفا قبل از نوشتن کمی مطالعه بفرمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
1
8
کلاهبرداری اشکارتر از این
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
1
7
یک نوع دون پاشی
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
1
0
سلام من این سهم رو دارم الن برا من صدو خوردها که پول خودم بوده رسیده به سیهزار تومان کجای این سود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
0
0
سهام دارن اصلی که رانت خواران هستن سود کرده ومی کنند بقیه فقط طعمه هستن
سيدیوسف
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
۱۶ هزار تومان رو زده ۱۶۱ هزار تومان
۴۵ تا ۳۵۹ تومن میشه ۱۶۱ هزار تومان ؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
با سلام

تعداد سهم های کارگزاری مفید همان ۴۵ سهم باقی مانده و حتی یک سهم اضافه نشده .
مش غلام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
کجا ۳۵۰ تومن بوده...اولا که ۳۵۰۰ بوده در عرضه اولیه و الان شده ۶۰۰ بعدشم هنوز سهمی به پورتفوی من اضافه نشده...دروغ چرا میگی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
خطاب به نگارنده ..... هنوز فرق تومن و ریال را در محاسبات ندیدید که این قدر سود محاسبه کردین
خرید ۳۵۹۰ تومن و قیمت فعلی ۶۳۰ تومن
سود کجاست ؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
اصلا قابل فروش نیست. اجازه فروش نمیده.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
0
0
من فکر کردم واسه من قاطی کرده به ریال زده ۱۶۱هزار تومن عرضه اولیه الان ۳۰ هزار تومن شده بعد چهار ماه ۱۳۰هزارتومن نفری زدن به جیب
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->